BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Teismas pripažino, jog „IQOS“ reklama – paslėpta tabako gaminių reklama

Data

2021 03 26

Įvertinimas
1
lvat.png

2021 m. kovo 24 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas po beveik 3 metų nagrinėjimo priėmė sprendimą – galutine ir neskundžiama nutartimi atmetė įmonės UAB „Philip Morris Baltic“ apeliacinį skundą ir paliko galioti Departamento nutarimą, kuriuo įmonė nubausta už tai, kad reklamuodama prietaisus, skirtus kaitinti tabako gaminius („IQOS“), skleidė draudžiamą tabako gaminių reklamą ir paslėptą tabako gaminių reklamą.

Įmonė, ginčydama padarytą paslėptos tabako gaminių reklamos pažeidimą, kaip argumentą nurodė, kad pateikiamoje informacijoje nekalbama apie tabako gaminius. Tačiau teismas, atmesdamas šiuos argumentus, pažymėjo, kad Įmonė pateikdama reklaminę informaciją apie prietaisus, skirtus kaitinti tabako gaminius, vartojo teiginius: „suteikdama tabako skonį be ugnies ir pelenų“, „suteikia galimybę suaugusiems vartotojams jausti tabako aromatą“, „palieka silpnesnį kvapą po naudojimo“, kurie iš esmės apibūdina pojūčius, atsirandančius vartojant tabako gaminius naudojantis prietaisu. Nors nurodyta informacija buvo pateikta apibūdinant prietaisą, vis dėlto joje taip pat yra minimas ir teigiamai apibūdinamas kaitinamojo tabako gaminių vartojimas, taip reklamuojant ne tik prietaisą, tačiau ir kaitinamojo tabako gaminius.

Anot teismo, viena iš paslėptos tabako gaminių reklamos sąlygų, t. y. informacija, kuri pateikiama taip, kad gali suklaidinti reklamos vartotojus dėl šios informacijos pateikimo tikrojo tikslo, apima ir tuos atvejus, kai informacija apie tabako gaminius gali suklaidinti reklamos vartotojus dėl šios informacijos pateikimo tikrojo tikslo, nes yra pateikiama kito produkto (ne tabako gaminio) reklamoje, taip sudarant įspūdį, kad yra reklamuojamas tik kitas produktas, nors iš tikrųjų yra reklamuojamas ir tabako gaminys.

Be to, teismo nuomone, tokie įmonės veiksmai, kaip tabako gaminių įsigijimo vietų, miestų, parduotuvių adresų, darbo laiko, nuorodų į žemėlapius bei į kitas interneto svetaines, kuriose taip pat pateikiamos tabako gaminių pardavimo vietos ir adresai, skelbimas interneto svetainėse yra laikytini draudžiamos tabako gaminių reklamos skleidimu. Minėtoje byloje Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo pažeidimu pripažinti ir tokie įmonės veiksmai, kai parduotuvėje ir degalinėje buvo platinamos kortelės su interneto svetainės adresu, kuriose pateikta tabako gaminių reklama ir paslėpta tabako gaminių reklama.

Plačiau su nutartimi galite susipažinti čia.