BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Rekomendacijos verslui dėl nealkoholinių gėrimų reklamos

Data

2021 02 18

Įvertinimas
0
NTAKD_baneris.jpg

Departamentas pastebi, kad po 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojus absoliučiam alkoholio reklamos draudimui, padaugėjo nealkoholinės produkcijos, kurią gamina ir prekiauja alkoholio verslo atstovai, reklamos.

Departamentas primena, kad vienas iš valstybinių alkoholio kontrolės politikos principų yra skatinti nealkoholinių gėrimų gamybą ir prekybą, tad palaikome verslo iniciatyvas plėsti nealkoholinės produkcijos asortimentą. Tačiau kartu norime atkreipti alkoholio verslo atstovų, komunikacijos specialistų, žiniasklaidos priemonių, nuomonės formuotojų dėmesį, kad nealkoholinės produkcijos komunikacijos priemonės turi būti pasirenkamos labai atidžiai ir atsakingai, kad nebūtų pažeidžiamas alkoholio reklamos draudimas. Prielaida pažeisti šį draudimą, Departamento nuomone, atsirastų, jei įmonė gamintų ir prekiautų alkoholiniu gėrimu bei reklamuotų nealkoholinį gėrimą, kuris panašus į šį alkoholinį gėrimą. Panašumą nulemia bendras suvokimo (pirmasis) įspūdis, kad nealkoholinis gėrimas ir jo vaizdo prasmė primena alkoholinį gėrimą.

Nealkoholinio gėrimo reklama būtų laikoma alkoholinio gėrimo reklama, jei visuma aplinkybių, t. y. alkoholinio ir nealkoholinio gėrimo bei nealkoholinės produkcijos komunikacinių priemonių turinio panašumas vidutiniam vartotojui keltų asociacijas su konkrečiu alkoholiniu gėrimu. Departamento vertinimu, vien žodžio „nealkoholinis“ nepakanka. Siūlome vengti nealkoholinę produkciją ženklinti alkoholinės produkcijos prekių ženklais, naudoti tapatų ar panašų dizainą, pakuočių, etikečių spalvinę gamą. Taip pat patariame pasirinkti unikalią reklamos idėją.

Dėl prekių ženklų viešinimo ir jų vertinimo alkoholio reklamos kontekste neseniai pasisakė ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (norint susipažinti su visa nutartimi spausti čia).

Primename, kad Departamentas neseniai atnaujino rekomendacijas verslui dėl alkoholio reklamos vertinimo, su kuriomis galite susipažinti paspaudę čia.

Departamentas pasisako už sąmoningą žmogų, socialiai atsakingą verslą ir sveiką visuomenę!

Jei turite klausimų, kviečiame drąsiai kreiptis dėl konsultacijų į Tabako ir alkoholio kontrolės skyrių tel. 8 706 68094 arba el. paštu ntakd@ntakd.lt.