Susitarta dėl bendradarbiavimo įgyvendinant Alkoholio kontrolės įstatymą
Spalio 16 d. Narkotikų, tabako ir alkoholio departamente (toliau – Departamentas) įvyko susitikimas su Lietuvos alkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų asociacijos bei Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovais, kurio metu buvo aptartas Alkoholio kontrolės įstatyme (toliau – AKĮ) įtvirtintas alkoholinių gėrimų reklamos draudimas, reglamentuojantis informacijos apie alkoholinius gėrimus pateikimą mažmeninės prekybos, viešojo maitinimo vietose, internetinėse parduotuvėse ir platformose.
Susitikimo metu buvo akcentuota, kad siekiama to paties tikslo – laikytis įstatymo leidėjo nustatytų reikalavimų, atsižvelgiant į tai, jog viena svarbiausių valstybės vertybių – rūpintis žmonių sveikata, todėl buvo aptarta, ką daro kiekviena institucija ir ką galima daryti kitaip.
Departamentas atkreipė dėmesį, kad vykdydamas ūkio subjektų veikos priežiūrą savo veikloje prioritetą teikia ūkio subjektų konsultavimui, metodinės pagalbos teikimui, bendradarbiavimui su ūkio subjektais ir asocijuotomis verslo struktūromis, organizuoja mokymus verslo naujokams, imasi kitų prevencinių priemonių, kurios padėtų įgyvendinti svarbiausius tikslus: mažinti alkoholio prieinamumą ir apsaugoti žmonių sveikatą.
Departamento tikslas – išlaikyti tvarų ekonominės veiklos vykdymą bei verslo plėtrą taikant nediskriminavimo, planavimo, rizikos vertinimo ir viešumo principus, nėra keliamas tikslas taikyti kraštutines priemones – ekonomines sankcijas.
Departamentas svečiams pristatė praktinius pavyzdžius, kai konsultuojant ūkio subjektus pastebima, jog kai kada individualūs verslo subjektų rinkodaros sprendimai mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose eksponuojant alkoholinius gėrimus, neatitinka AKĮ reikalavimų. Tai kelia visuomenės ir Departamento susirūpinimą, todėl su asociacijų atstovais ir buvo tariamasi, kaip bendromis pastangomis galima užkirsti kelią teisės aktų pažeidimams ir užtikrinti prevenciją.
Buvo sutarta tęsti abipusį bendradarbiavimą sprendžiant klausimus dėl alkoholio reklamos draudimo, papildomai įvertinti rinkai teikiamus rinkodaros sprendimus, o naujų kuriamų sprendimų poveikį visuomenei vertinti per vidutinio vartotojo prizmę. Taip pat nepamiršti atsižvelgti į Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijas, pagal kurias alkoholio reklamos, rėmimo ir skatinimo draudimai yra veiksmingos priemonės, kurios mažina bendrąjį alkoholio suvartojimą, jo prieinamumą, daromą žalą, yra naudingos visuomenės sveikatai ir gali padėti apsaugoti vaikus, paauglius ir kitas socialiai pažeidžiamas žmonių grupes nuo spaudimo pradėti vartoti alkoholį.
Atnaujinimo data: 2024-10-17
Taip pat skaitykite:
Naujos psichoaktyviosios medžiagos ir jų grupės: Fenidato darinių grupė
Naujos psichoaktyviosios medžiagos ir jų grupės: Fentanilio darinių grupė
NTAKD informuoja apie birželio mėnesį taikytas poveikio priemones
Savivaldybių atstovams pristatytas pavyzdinis tvarkos aprašas
NTAKD ir Lietuvos probacijos tarnyba pasirašė bendradarbiavimo sutartį