2025-04-24

Alkoholio reklamos draudimo iššūkiai ir sprendimai: kompromisų paieškos

Kaip realybėje veikia Alkoholio reklamos draudimo įstatymas? Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduria gamintojai ir prekybininkai? Tokie pagrindiniai klausimai buvo keliami 2025 m. balandžio 24 d. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento organizuotame forume.

Forumo „Alkoholio reklamos draudimo iššūkiai ir sprendimai: diskusija su gamintojų ir prekybininkų atstovais“ tikslas – aptarti pagrindinius iššūkius, su kuriais susiduria gamintojai ir prekybininkai, bei pasiekti bendrą sutarimą dėl alkoholio reklamos draudimo įgyvendinimo praktikoje.

Departamento ir verslo atstovai dalinosi nuomonėmis, kaip turėtų būti vykdoma alkoholio reklamos kontrolė, kad verslininkai nepažeistų įstatymo nuostatų, o kontroliuojančiai institucijai – Departamentui – nereikėtų skirti ekonominių sankcijų. NTAKD direktorė Rita Sketerskienė, sveikindama forumo dalyvius, pastebėjo, kaip svarbu kalbėti ir susikalbėti, vienodai suprasti įstatymo taikymą ir pasekmes:„Mes neturime tikslo bausti, mes turime tikslą padėti".

Pateikdamas versle pasitaikančias klaidas, Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Darius Sadaunykas akcentavo, kad „alkoholio verslas turi dvi puses: pelno siekimą ir atsakomybę. Ir būtent atsakomybė lemia, ar verslas tampa sąžiningu partneriu visuomenei, ar tik dar vienu rizikos šaltiniu“.

Forume dalyvavęs Lietuvos alkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovas Mantas Zakarka pastebėjo, kad „verslai nenori nusižengti, o nori suprasti, kaip toliau sveikai vykdyti verslą, be teismų ir baudų mokėjimo“. Arūnas Starkus,  Alkoholinių gėrimų mažųjų platintojų ir gamintojų asociacijos prezidentas, antrino, jog „reikėtų verslui padėtų siekti darnaus alkoholio pardavimo. Norisi nesumalti vienas kito įdėjų į šukes, o jas sulipdyti ir atrasti balansą. Tokiu būdu rasti abiem pusėms naudingą kompromisą”.

Aktyviai diskutuodami kūrybinėse dirbtuvėse, forumo dalyviai sutarė, kad alkoholio reklama Lietuvoje yra draudžiama, tuo pačiu išreiškė norą bendradarbiauti ir ieškoti sprendimų, kurie leistų užtikrinti tiek visuomenės sveikatą, tiek verslo tvarumą.

Daugiau nuotraukų: https://www.facebook.com/NTAKdepartamentas