BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Prevencijos darbo vietose poreikio įvertinimo apklausa

Darbuotojų psichoaktyviųjų medžiagų (narkotinių medžiagų, alkoholio, nikotino, raminamųjų ir migdomųjų vaistų, kofeino ir kt.) vartojimo problema tampa vis aktualesnė, nes psichoaktyviųjų medžiagų vartojimas neigiamai atsiliepia ne tik patiems darbuotojams, bet ir jų šeimos nariams, kolegoms ir pačiai darbovietei. Dirbant kai kuriose veiklos srityse, toks vartojimas gali kelti riziką ir visuomenei. Prevencijos programų ir priemonių, nukreiptų į darbuotojų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo rizikos veiksnių mažinimą ir apsauginių veiksnių stiprinimą, kūrimas gali padėti sumažinti šių medžiagų vartojimą ir jo keliamas problemas. Planuojant tokias programas ir priemones, svarbu įvertinti jų poreikį, todėl maloniai prašome Jūsų darbovietės atstovo atsakyti į šios apklausos klausimus.

 

  • *

    Darbovietės, kuriai atstovaujate, tipas:

    Pasirinkite vieną atsakymo variantą

    Įstaiga

    Įmonė

    Organizacija

    Kita (įrašykite)

    0
  • *

    Žmonių, dirbančių Jūsų darbovietėje, skaičius:

    Pasirinkite vieną atsakymo variantą

    1-9

    10-49

    50-249

    250 ir daugiau

    1
  • *

    Jūsų pareigos:

    Pasirinkite vieną atsakymo variantą

    Vadovas, vadovaujantis darbuotojas

    Administracijos personalas (sekretorius, finansininkas ir kt.)

    Specialistas / darbuotojas

    Specialistas / darbuotojas, kurio funkcijos yra susijusios su darbuotojų sauga ir sveikata (darbuotojų saugos ir sveikatos specialistas; darbuotojų atstovas saugai ir sveikatai ir kt.)

    Kita (įrašykite)

    2
  • *

    Jūsų el. paštas (nebūtina nurodyti)

    3
  • *

    Jūsų telefono numeris (nebūtina nurodyti)

    4
  • Kam turėtų būti skiriamas didžiausias dėmesys vykdant psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevenciją darbo vietose?*TaipNe

    Pirminei PM vartojimo prevencijai (informacijos skleidimui; atsakingos elgsenos ugdymui; alternatyvų kūrimui; pasipriešinimo, asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymui)

    Darbuotojų, priklausomų nuo PM vartojimo, gydymui

    Darbuotojų, priklausomų nuo PM vartojimo, reabilitacijai ir reintegracijai

    Visos sritys vienodai svarbios

    5
  • Kurių psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevencijai darbo vietose, Jūsų nuomone, reikėtų skirti didžiausią dėmesį?*TaipNe

    Alkoholio vartojimo

    Rūkymo (įprastų cigarečių)

    Bedūmių kaitinamųjų tabako gaminių vartojimo

    Elektroninių cigarečių vartojimo

    Narkotikų vartojimo

    Receptinių vaistų vartojimo ne pagal paskirtį arba piktnaudžiavimo jais

    Kofeino (energinių gėrimų, kavos) vartojimo

    Visų PM vartojimo

    6
  • *

    Kita (įrašykite)

    7
  • Ar Jums pakanka informacijos žemiau pateiktomis temomis?*PakankaTrūkstaSunku pasakyti

    Psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevencijos darbo vietose tikslai ir uždaviniai

    PM vartojimo prevencijos darbo vietose geroji praktika Lietuvoje

    PM vartojimo prevencijos darbo vietose geroji praktika kitose šalyse

    PM vartojimo prevencijos organizavimo įstaigoje / įmonėje principai

    Darbdavių ir darbuotojų atsakomybės įgyvendinant PM vartojimo prevencijos darbo vietose priemones Lietuvoje

    PM vartojimo prevencijos darbo vietose rezultatai, veiksmingumas ir geroji kitų šalių patirtis

    PM vartojimo prevencijos darbo vietose priemonių įgyvendinimo stebėsena ir veiksmingumo įvertinimas

    PM vartojimo prevencijos darbo vietose teisiniai aspektai Lietuvoje

    Darbuotojų tikrinimai, testavimas dėl PM vartojimo

    8
  • *

    Kita (įrašykite)

    9
  • Kokie psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevencijos darbo vietose rezultatai Jums yra aktualūs?*AktualuNeaktualuSunku pasakyti

    Sumažėjęs darbuotojų PM vartojimo paplitimas

    Saugesnė darbo vieta, mažesnė traumų ir nelaimingų atsitikimų, kuriuos sukėlė PM vartojimas, rizika

    Didesnis darbo našumas ir kokybė

    Sumažėjęs nedarbingumas, pravaikštos, darbuotojai rečiau vėluoja į darbą dėl PM vartojimo

    Sumažėjusi darbuotojų kaita, sumažėjusios lėšos naujų darbuotojų apmokymams

    Darbuotojai geriau suvokia neigimas PM vartojimo pasekmes, padidėjęs jų sąmoningumas

    Pagerėjusi darbuotojų sveikata

    Pagerėjusi darbo socialinė ir psichologinė aplinka, mažiau konfliktų darbe

    Palankesnis visuomenės požiūris į įmonę / įstaigą

    10
  • *

    Kita (įrašykite)

    11
  • Kokios psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevencijos ir kontrolės priemonės yra vykdomos Jūsų darbovietėje?*VykdomaŠiuo metu nevykdoma, bet iki karantino vykoNevykdoma

    Darbuotojų informavimas, švietimas, mokymai PM vartojimo prevencijos temomis

    Darbuotojų konsultavimas PM vartojimo keliamų problemų klausimais

    Parama, pagalba darbuotojams, turintiems problemų dėl PM vartojimo

    Priklausomybės ligomis sergantiems darbuotojams sudaromos galimybės gydytis ir užtikrinama darbo vieta baigus gydymo / reabilitacijos programą

    Darbuotojų apklausos dėl PM vartojimo

    Darbuotojų tikrinimai dėl alkoholio vartojimo

    Darbuotojų testavimas dėl narkotikų vartojimo

    Darbuotojų psichoemocinės būklės įvertinimas

    Darbuotojų psichikos sveikatos gerinimas, psichoemocinių kompetencijų didinimas (perdegimo darbe įveikos, streso įveikos, miego higienos, konfliktų sprendimo)

    12
  • *

    Kitos priemonės (įrašykite)

    13
  • *

    Ar dėl COVID-19  įvestos ribojimo priemonės, karantinas turėjo poveikį psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos priemonių organizavimui ir vykdymui Jūsų darbovietėje?

    Pasirinkite tik vieną variantą

    Taip, buvo vykdoma mažiau priemonių arba visai nevykdoma

    Taip, buvo vykdoma daugiau priemonių įtraukiant ir naujas priemones

    Taip, vykdomų priemonių mastas išliko toks pats, bet pakito priemonių pobūdis, įgyvendinimo būdai

    Ne, pokyčių nebuvo

    Kita (įrašykite)

    14
  • Kaip Jūsų darbovietėje sprendžiama darbuotojų alkoholio vartojimo problema?*TaipNe

    Darbe neblaivūs pasirodę darbuotojai yra tą dieną nušalinami nuo darbo

    Darbe neblaivūs pasirodę darbuotojai gauna papeikimą

    Problemų dėl alkoholio vartojimo turintys darbuotojai yra konsultuojami

    Priklausomiems nuo alkoholio darbuotojams sudaromos galimybės gydytis ir užtikrinama darbo vieta baigus gydymo / reabilitacijos programą

    Problemų dėl alkoholio vartojimo turintys darbuotojai atleidžiami iš darbo

    Problema nesprendžiama

    Tokios problemos darbovietėje nėra

    15
  • *

    Kitos priemonės (įrašykite)

    16
  • Kokios, Jūsų nuomone, yra didžiausios kliūtys psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevencijos vykdymui darbo vietose?*TaipNe

    Nerandate tinkamos kvalifikacijos specialistų, kurie galėtų tiesiogiai planuoti ir organizuoti (PM) vartojimo prevencijos veiklas įmonėje / įstaigoje

    Nematote poreikio įmonėje / įstaigoje vykdyti PM vartojimo prevencijos veiklas / darbuotojai neišreiškė tokio poreikio

    Niekas niekada nebandė inicijuoti PM vartojimo prevencijos veiklų Jūsų įmonėje / įstaigoje

    Nesuprantate, kuo PM vartojimo prevencija būtų naudinga Jūsų įmonei / įstaigai

    Lėšų trūkumas (nėra galimybių įdarbinti / samdyti kompetentingų specialistų, įsigyti priemones ir kt.)

    Baiminatės, kad darbuotojai nepalankiai įvertins Jūsų sprendimą įmonėje / įstaigoje įgyvendinti PM vartojimo prevencijos priemones

    PM vartojimo prevencijos įgyvendinimas yra sudėtingas uždavinys, nes trūksta informacijos, metodinės medžiagos, patarimų, kaip tai daryti

    17
  • *

    Kita (įrašykite)

    18
  • *

    Kaip siūlytumėte motyvuoti darbdavius vykdyti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją darbo vietose Lietuvoje?

    (įrašykite)

    19
  • Ar sutinkate su žemiau pateiktais teiginiais?*SutinkuNesutinkuNežinau

    Tikslinga parengti Nacionalinę psichoaktyviųjų medžiagų (PM) vartojimo prevencijos darbo vietose programą

    PM vartojimo prevencijos darbo vietose klausimai turėtų būti įtraukti į jau parengtas Nacionalines programas (pvz.: Valstybinę narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės ir vartojimo prevencijos programą)

    Tikslinga vykdyti visų priklausomybių prevenciją darbo vietose, ne tik nuo PM vartojimo (pvz.: priklausomybės nuo interneto, lošimų)

    PM vartojimo prevencija darbo vietose atsiperka, valstybei verta į ją investuoti papildomomis valstybės tikslinėmis lėšomis

    Darbdaviams verta investuoti į darbovietėje vykdomą PM vartojimo prevenciją, panaudojant įmonės / įstaigos tikslines lėšas

    Reikėtų atlikti daugiau tyrimų apie PM vartojimo prevencijos darbo vietose poreikį

    20
  • *

    Prašome pasidalinkite gerąja patirtimi organizuojant ir įgyvendinant psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos priemones Jūsų darbovietėje

    (įrašykite)

    21
  • 22
Paskutinė atnaujinimo data: 2021-03-05